پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251238
نوجوان و جوان قوي بودن و فائق بودن را دوست دارد
تاریخ انتشار : 1400/11/17 08:54:44
نمایش : 823
فرمانده قرارگاه راهيان نور کشور گفت: نوجوان و جوان قوي بودن و فائق بودن را دوست دارد. اگر ما بتوانيم زمينه جنگ اين نوجوان و جوان را با دشمن در فضاي مجازي و رسانه فراهم کنيم که اين ببيند پيروز شد خوشش ميايد.
عباس مطهري درچهارمين روز اجلاسيه سرداران، فرماندهان و شهداي شهرستان فارسان اظهار کرد:عرض سلام و خسته نباشيد خدمت همه عزيزان انشاالله شهدا پيش ارباب در اين روز جمعه ما را ياد کنند، شهدا انشاا...ما را بيمه کنند در پيروي از ولايت و استکبارستيزي و در حسيني ماندن ما را هدايت کنند؛ و عرض تبريک دارم به مناسبت ايام‌الله دهه فجر و ميلاد امام محمدباقر (ع) و ماه رجب و از عزيزاني که در جلسه حضور دارند تقدير و تشکر مي‌کنم.
 
وي افزود: هميشه فضاي شهدايي و دفاع مقدسي هست، هم دهه فجر هست اول هم يک نکته عرض کنم به خاطر زحماتي که آقاي صالحي مي‌کشند اين تلفيقي هست بين کار و ابتکار که اين ابتکار رقم خورده است. در ايام اخير حضرت آقا روي ۲ مورد تأکيد داشتند. يکي در مورد تبيين جهاد و روايت و يکي هم در مورد غيرت ديني هست.
 
وي بيان داشت: در مقوله تبيين جبهه و روايت همين مدلي که اينجا گردهمايي رزمندگان اتفاق افتاده است همين مدل را مي‌توانيم ببريم در موزه تبيين جبهه و روايت. فضا به لحاظ رواني و رسانه‌اي خوب نيست، در عمل جبهه انقلاب قايق و پيروز است اما در فضاي رسانه‌اي دشمن دست برتر دارد. اين مشکل را ما الان فقط نداريم، در دفاع از حرم هم داشتيم. تا سال ۹۶ اگر اشتباه نکنم حتي دولتمردان اصلاً دفاع از حرم را تحويل نمي‌گرفتند که حتي قبلش هم همين‌طوري بود. مظلوم بوديم، الآن فضا همين است. سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا، نماينده مجلس آمريکا به‌صراحت مي‌گويد ما شکست خورديم. الآن برويد ذهن بچه‌ها را بپرسيد چي در ذهن آن‌هاست پيروزي هست يا ناکامي؟ اين مدل را چطوري ببريم در جبهه تبيين و روايت؟
 
وي اظهار داشت: حضرت آقا در سخنراني ۳۱ شهريور با پيشکسوتان فرمودند: امام (ره) به‌گونه‌اي فضاي دفاع مقدس را مديريت کرد که اقشار مختلف مردم اولاً حضور پيدا کردند بعد وارد صحنه شدند نقش خودشان را پيدا کردند و بعد ايفاي نقش کردند. آقا مثال زدن آن دختر ۸ ساله نقاشي مي‌کشيد، نامه مي‌نوشت، خانم‌ها ترشي درست مي‌کردند، لباس مي‌دوختند و... همه مردم مي‌آمدند. آقا فرمودند: اين حضور مردمي در دفاع مقدس را ببريد در داخل برنامه‌هاي خودتان و در برنامه‌هايتان به کار ببريد؛ که الان شما استفاده کرديد، آفرين.
 
وي تصريح کرد: حالا يک مقدار ملموس‌تر تشبيه کنيم، جهاد تبيين و روايت امروز که اين جمع و کساني که ما مي‌توانيم رابطه داشته باشيم يک مقايسه کنيم، تيربارچي عزيز، تک‌تيرانداز عزيز زمان جنگ يک مهماني داشتيم، يک شليک داشتيم، مهمات و شليک بود، امروز هم در جهاد تبيين و روايت هم همين است همه اين‌ها را مي‌خواهيم. يک مهمات مي‌خواهيم يک شليک مي‌خواهيم، آرپي جي زن مي‌خواهيم مهمات رسانش را هم مي‌خواهيم.
 
سردار مطهري گفت: کاروان‌هاي راهيان نور دانشجويي را بررسي مي‌کنيم مي‌گويند عزيزان پيشکسوت ما که مي‌آيند روايت گري مي‌کنند خيلي نمي‌چسبد خب اشکال ندارد اين راه دارد، آقا فرموده در راهيان نور از کساني که دفاع مقدس را ديدند استفاده کنيد اما اين نوجوان و جوان مي‌گويد نمي‌چسبد خب چيکارش کنيم؟ پيشکسوتان را مگر مي‌شود کنار بگذاريم، اين کار را نمي‌شود انجام دهيم، راه‌کارش چيه؟ قبلا عرض کردم آقاي آهنگران که همه شما رزمندگان مي‌شناسيد شعرهاي معلمي را مي‌گفت آن کشاورز خوزستاني، به نظر شما اگر حبيب‌الله معلمي مي‌آمد اينجا چهره خودش را نشان مي‌داد مي‌گرفت؟ قطعاً نمي‌گرفت؛ اما حبيب ا... معلمي شعر مي‌گفت آهنگران مي‌خواند که امروزه مداحان اين کار را مي‌کنند. عرض من اين است در جهاد تبيين و روايت محتوا را از پيشکسوتان کسي بهتر نمي‌تواند برساند چه از دفاع مقدس مي‌خواهيد بگوييد چه از تحليل امروز بگوييد، چون شما غيرت دينيتان محکم است.
 
وي افزود: اين نوجوان و جوان موبايل دارد، گوشي دارد کارهاي هنري را وارد است يعني اين نوجوان و جوان در خانه ما هست بياييم تلفيق کنيم بين مهمات و محتوايي که پيشکسوتان دارند و اين قدرت شليکي که در انتشار اين نوجوان و جوان دارد و جهاد تبيين و روايت راه بيندازيم. تيم‌هاي تبيين و روايت متشکل از پيشکسوتان و نوجوان و جوان درست کنيم. اين مي‌شود يک کار ابتکاري براي مقابله با جنگ نرم دشمن، بايد چيکار کنيم؟ حضرت آقا: ۱- کار ۲- ابتکار هست که شما داريد رقم مي‌زنيد و اين‌يک مدلش هست. ما بياييم تيم هاي تبيين و روايت متشکل از پيشکسوتان و بچه‌هاي امروزي تشکيل دهيم که همين را در بيانيه گام دوم و سخنراني بعدي که حضرت آقا براي مردم آذربايجان در ۲۲ بهمن ۹۷ فرمودند: من گفتم در گام دوم از جوان‌ها ولي از پيشکسوتان هم بايد استفاده کنيم. اگر از تجربه پيشکسوتان استفاده نکنيم دشمن تاريخ را تحريف مي‌کند. همان‌طور که دفاع مقدس را تحريف مي‌کند.
 
وي بيان داشت: پس تيم هاي تبيين و روايت در گام دوم تشکيل دهيم. انشا الله که شهرستان فارسان و استان چهارمحال و بختياري پيشگام شود. شما که افتخار سردار عزيز سردار سليماني را هم داريد.
 
فرمانده قرارگاه راهيان نور کشور گفت: يک نکته عرضه کنم در تکميل بحثم و تقويتش عزيزان نوجوان و جوان دو چيز را خوشش مي‌آيد: ۱- قوي بودن ۲-فائق بودن، پيروز باشد، سربلند باشد. نوجوان و جوان قوي بودن و فائق بودن را دوست دارد. اگر ما بتوانيم زمينه جنگ اين نوجوان و جوان را با دشمن در فضاي مجازي و رسانه فراهم کنيم که اين ببيند پيروز شد خوشش ميايد.
 
وي اظهار داشت: دفاع مقدس که بنده چند صباحي خاک جبهه را خوردم و خاک‌پاي شماها را جارو مي‌کردم همين شهداي عزيزمان همين بچه‌هاي نوجوان و جوان جبهه را در خانه پدر و مادر زورشان نمي‌رسيد نماز صبح بيدار کنند اما اومده بود جبهه نماز شبش ترک نمي‌شد. چون فضاي جبهه فضاي اسبق فضاي قوي بودن و فائق بودن، فضاي لافتي الا علي، فضاي جهاد اکبر را فراهم مي‌کرد. بياييد فضاي جهاد اصغر را در حوزه رسانه، در حوزه هنر، براي نوجوان و جوان که يک‌چيزي را ياد گرفته است همه شما بياييد هرکسي هرچي بلد هست بيايد رقم زدند همين نوجوان و جوان احساس قدرت مي‌کند، احساس فائق بودن مي‌کند.
 
وي گفت: در مورد غيرت ديني که چند کلمه خدمت شما عرض کنم. متأسفانه در چند روز اخير بعضي‌ها سوتي دادند، مثلاً عالم عزيز از پشت تريبوني مثلاً بحث غيرت ديني را منحصر کرد به يک مقوله خاص در جامعه. محجبه بودن نشان از غيرت هست ولي خب بايد مواظب باشيم. در بحث غيرت ديني بحث من اين است که سؤال مي‌کنم، آقاجان در زمان دفاع مقدس دختر نامه مي‌نوشت و نقاشي مي‌کشيد، چي بود که مثل شهيد ضرغام که در ذوالفقاري آبادان يک عده لات را جمع کرده بود و نگذاشت حصر آبادان تکميل شود. جز غيرت ديني بود. ببينيد ما امروزه چقدر از ناکارآمدي دستگاه‌هاي اداري مي‌ناليم. چرا خودروي ما درست نمي‌شود که آقا هم بايد گلايه کند.
از آن‌طرف رزمنده‌ها زمان دفاع مقدس چند تا بازرس مي‌آوردند از خط مقدم بازرسي مي‌کردند، شما گزارش مي‌داديد که چکاري مي‌کرديد. کي مي‌آمد بعد از عمليات که اين گروه نظارت برود بازرسي برود! مگر در موارد خاص که در زمان جنگمان خيانت بود...
 
وي افزود: خواسته‌ها و تمايلات فرزند من را، برادرم را، همسرم و پدر و مادر را کي تعريف مي‌کند؟ غيرت ديني تقويت مي‌شود. يک مثالي بزنم ما از حرم امام رضا (ع) داشتيم مي‌آمديم طرف خيابان امام رضا بعد ديدم که يک خانمي از خيابان رد شد بدحجاب بود. از خيابان که رد شد تو پياده‌رو ايستاد و احترام گذاشت بعد اين‌رو تحليل کنيم اين خانم محترم ميل به علاقه‌ي به امامش در طرح ولي خدا تعريف‌شده، قلبش امام رضا را دوست دارد ولي ميلش به خودنمايي است. ببينيد خدا در وجود زن خودنمايي را قرار داده است. جاي ويژگي را نمي‌داند که اين ويژگي را کجا بايد به کار بگيرد. اين امانت و گنج را که خدا داده نمي‌داند کجا اين گنج را مصرف کند. بعد مي‌آيد براي نامحرم خرج مي‌کند و کانون خانواده به هم مي‌ريزد. کي خواسته و ميل اين آدم که به امام رضا احترام مي‌گذارد تأييد کرده است، ائمه و امام رضا يک‌چيز در محجبه بودن آن تا از دامن زن مرد به معراج رود؛ اما دشمن مي‌گويد که زن آزاد باشد و اين خانم نمي‌داند خواسته‌هايش را دشمن برنامه‌ريزي مي کندو در ايفاي غيرتش گل مي‌کند ولي درراه درست غيرتش گل نمي‌کند. امام حسين (ع) فرمود: در آخرالزمان نگه‌داشتن دين مثل نگه‌داشتن آتش درون است.
 
خب اين هم از بحث غيرت ديني و در پايان تشکر مي‌کنم از همه شما، همه دست‌اندرکاران که اين برنامه را مهيا کردند.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html